W końcu dotarliśmy do tarasów ryżowych Tagallalang. Urocze, malownicze miejsce. Górzysty teren sprzyja budowie tarasów.
Ryż jest jedną z najstarszych roślin uprawnych świata.Jest drugim, po pszenicy najczęściej uprawianym zbożem świata i stanowi podstawę wyżywienia 1/3 ludności świata.W zależności od odmiany ryż zanurzony jest w wodzie od 5-15 cm.W zależności od odmiany ryżu okres wegetacji trwa od 3-9 miesięcy, dzięki temu zbiorów można dokonywać kilka razy w roku.
Pura Tirta Empul - Świątynia Świętego Źródła ponieważ na jej terenie, w jednym z wypełnionych wodą basenów, bije żródło mające w tutejszej tradycji magiczną moc. Jest to kompleks świątynny poświęcony Wisznu. Niezwykle ważny osrodek duchowy i religijny dla pobożnych wyznawców balijskiego hinduizmu. Powstała w II połowie X w. Do swiętego źródła pielgrzymują Balijczycy by dokonać obrzędu oczyszczenia.
Przed wejściem wita olbrzymi beniamin ( figowiec bengalski)
Mieszkańcy parku
Spotkaliśmy też warany
Były też straszne rzeźby
oraz restauracja z której korzystaliśmy. Dania średnio smaczne, wybraliśmy niebalijskie
Mocno już spóźnieni ruszamy dalej . Widziane po drodze
W końcu dotarliśmy do tarasów ryżowych Tagallalang. Urocze, malownicze miejsce. Górzysty teren sprzyja budowie tarasów.
Ryż jest jedną z najstarszych roślin uprawnych świata.Jest drugim, po pszenicy najczęściej uprawianym zbożem świata i stanowi podstawę wyżywienia 1/3 ludności świata.W zależności od odmiany ryż zanurzony jest w wodzie od 5-15 cm.W zależności od odmiany ryżu okres wegetacji trwa od 3-9 miesięcy, dzięki temu zbiorów można dokonywać kilka razy w roku.
Mieliśmy możliwość skorzystania z huśtawki. Nie było kolejki. Córka była zachwycona. Nie pytano o wiek .
Długo na tarasach nie zabawiliśmy bo czas naglił. Jedziemy do świątyni Pura Tirta Empul.
Żegnamy pola ryżowe
Pura Tirta Empul - Świątynia Świętego Źródła ponieważ na jej terenie, w jednym z wypełnionych wodą basenów, bije żródło mające w tutejszej tradycji magiczną moc. Jest to kompleks świątynny poświęcony Wisznu. Niezwykle ważny osrodek duchowy i religijny dla pobożnych wyznawców balijskiego hinduizmu. Powstała w II połowie X w. Do swiętego źródła pielgrzymują Balijczycy by dokonać obrzędu oczyszczenia.
Przed wejściem wita olbrzymi beniamin ( figowiec bengalski)
Sama światynia składa się z trzech sekcji.
Pierwsza ta zadaszona hala spotkań, przebieralnie oraz ołtarze na których składa się dary przyniesione przez wiernych.