Bośnia i Hercegowina wszystko co najpiękniejsze

Bośnia i Hercegowina wszystko co najpiękniejsze

Wspomnienia wakacyjne Bałkańskie Skarby 2012

Pragnę Wam Przedstawić mój wypad na Bałkany, babski wypad - cztery baby. Megi czyli ja, Magdalena, Agata i Aneta

26.05.2012 Zbiórke mamy w Krakowie, spotykam się z dziewczynami w Galerii Krakowskiej. Ostateczne zakupy zrobione, zamawiamy taksówkę i jedziemy do Kraków-Czyżyny, skąd zabierze nas autokar i zawiezie do Pszczyny.

Na godz. 15:00 dojeżdżamy do Pszczyny. Tu jest zbiórka wszystkich autokarów z Rainbow Tours skąd odchodzą autokary w różne strony Europy. Pszczyna jest blisko granicy z Czechami.
Czekamy na autokar który ma przyjechać z Warszawy, w nim jedzie Agata.

W międzyczasie, zapoznajemy się z ludźmi którzy jadą z nami i zwiedzamy zameczek znajdujący się nieopodal parkingu.

Kiedy już jesteśmy wszystkie w komplecie, pakujemy się do odpowiedniego autokaru i czekamy na odjazd

Jedziemy przez Czechy, Austrię, Chorwację do Bośni i Hercegowiny.

Zaoparzone jesteśmy pod każdym względem :), w końcu przed nami długa podróż.

Granicę Polsko-Czeską przekraczamy w Cieszynie.

Około 21:00 przekraczamy granicę Czechy-Austria w Znojmo. To park rozrywki z kasynami, restauracjami i placem zabaw dla dzieci.

Tradycyjnie jak większość podróżujących zatrzymujemy się na tym przejściu granicznym, aby skorzystać z toalety i rozprostować nogi.

Park ten jest nazywany kiczem, ale na pewno przyciąga rzesze turystów. Mnie się tam podobało  Biggrin

27.05.2012 Około 10:00 rano dojeżdżamy do Sarajewa

Zatrzymujemy się nieopodal remontowanego po zniszczeniach wojennych gmachu biblioteki.

Sarajewo to stolica Bośni i Hercegowiny. Miasto zostało założonew XV wieku przez Turków Osmańskich w pięknej dolinie rzeki Miljacki.

Idziemy wzdłuż rzeki Miljacki i dochodzimy do słynnego mostu zwanego "Latinski Most" ( Łaciński).

Jest to miejsce niezwykle ważne ze względów historycznych. To tu doszło do zamachu arcyksięcia Ferdynanda następcę tronu Austro-Węgier.

Zamach na arcyksięcia dokonany przez Gawriła Principało który zastrzelił arcyksięcia i jego małżonkę Zofię, przyczynił się do wybuchu I wojny światowej.

Darek K.
Obrazek użytkownika Darek K.
Ostatnio: 3 lata 2 dni temu
Rejestracja: 05 wrz 2013

Chętnie poczytam o BiH. To fajny kraj mimo widocznych czasami śladów po niedawnej wojnie.

Good

janjus
Obrazek użytkownika janjus

Megi .

z przyjemnością wrócę z Tobą do Bośni.Praktycznie byłem tam tylko w Mostarze i Medjugorje.

Żeglarstwo – najdroższy sposób najmniej wygodnego spędzania czasu.

Peg
Obrazek użytkownika Peg
Ostatnio: 3 lata 3 tygodnie temu
Rejestracja: 06 wrz 2013

I ja chętnie poczytam  o BiH ... Biggrin

KIWI
Obrazek użytkownika KIWI

To ja również chętnie przysiądę Biggrin .Jadę z Wami Dziewczyny Biggrin

- Kocham ptaszki i podróże, te małe i duże ...

Rejestracja: 28 paź 2013

Następnie udajemy się do meczetu Gazi Husrev-beja, który był symbolem osmańskiego panowania nad Bałkanami.

Teraz jest sercem religijnego życia mahometan.

Do kompleksu religijnego Gazi Husrev-Bega należą także dwa mauzolea w większym znajduje się pozłacany sarkofag samego fundatora, 45 metrowy minaret oraz medresa inaczej szkoła średnia.

Wieczny ogień - poświęcony Bośniakom, Serbom i Chorwatom, a także innym narodowościom, którzy oddali życie w obonie miasta podczas II wojny światowej

Targ  warzywowno-owocowy na którym wydarzyła się masakra ludności cywilnej. Z powodu ostrzału granatami artyleryjskimi zginęło ponad 60 osób,

a 193 zostało rannych. Obecnie w tym miejscu znajduje się pamiątkowa oszklona tablica z nazwiskami ofiar.

Od zakończenia wojny Sarajewo jest odbudowywane, niestety ślady wojny są jednak cały czas wyraźne, a tereny położone bezpośrednio wokół miasta są wciąż zaminowane.

Wśród zniszczonych obiektów znalazły się szpitale, kompleksy medyczne, pojazdy specjalne, jak np. karetki pogotowia, dobra kultury, w tym jedna z najbogatszych na świecie kolekcji oryginalnych rękopisów orientalnych.

Na bloku widać ślady po bombach i ostrzałach.

Następnie udajemy się do sarajwskich sukiennic i na plac starówki, gdzie znajduje się miejska studnia Sebilj. To najstarsza i zabytkowa turecka dzielnica.

Udajemy się na mułzułmański cmentarz. Ze względu na dużą liczbę ofiar w warunkach wojennych na terenie całego miasta, a także w jego okolicach powstawały prowizoryczne cmentarze. Do pochówku zmarłych wykorzystywano parki, tereny sportowe oraz inne wolne przestrzenie.

MaLa
Obrazek użytkownika MaLa
Rejestracja: 07 kwi 2014

Robi wrażenie. Zwłaszcza że działo się to tak niedawno...

Chętnie jeszcze poczytam i zobaczę więcej zdjęć.

Ciągle przed siebie...

KIWI
Obrazek użytkownika KIWI
Rejestracja: 05 wrz 2013

Wojna odcisnęła swoje piętno.Czuć ciągle jej oddech tym bardziej jak zauważyła już MaLa ,że było to prawie,,wczoraj '' .Tego rodzaju miejsca zmuszają do refleksji ...

- Kocham ptaszki i podróże, te małe i duże ...

Ela
Obrazek użytkownika Ela
Rejestracja: 20 wrz 2013

Hej Madzia Dance 4

kurcze byłam na tej samej wycieczce tylko kilka lat wcześniej (chyba była też trochę dłuższa). Fajnie poczytać bo przypomnę sobie miejsca, gdzie byłam Pleasantry na tej starówce piliśmy pyszną kawusię i jedliśmy świetną baklawę Yahoo

Sarajewo o zachodzie słoneczka

Pod wieczór udajemy się na kolacje z sarajewskim piwkiem

Zwiedzając Sarajewo nocą, trafiliśmy do restauracji, gdzie odbywał się wieczorek muzyczny

Wieczorem wracamy do naszego hotelu BM Business Center , który mieści się w niedalekiej odległości od centrum Sarajewa.