Wietnam w stylu Żelka -zwiedzanie,plażowanie i szwędaczka )))

papuas :

Biggrin   przecie widać, że foto przed kościołem jest zrobione po "wyszprycowaniu" wodą Żelusi - na asfalcie są tego ślady

hahaha..no faktycznie tak to wyglada Biggrin

Rejestracja: 25 kwi 2016

Ruszamy dalej w kierunku  Katedry Notre Dame  znajdującej się w okolicy  Post Office Smile Katedry  niestety nie udało nam się zwiedzic bo jest aktualnie w remoncie)))

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło bo trafilismy-przez przypadek-na książkową uluczkę Biggrin

Za rogiem od Saigon Central, Post Office jest ulica książek. To, czego wielu może nie wiedzieć o wietnamskiej młodzieży, to wysoki wskaźnik umiejętności czytania i pisania - jako że wietnamskie społeczeństwo ma długą historię i związki z konfucjanizmem, czytanie i umiejętność czytania i pisania są do dziś bardzo cenione. Ulica Książkowa jest tego ucieleśnieniem, ponieważ jest tam mnóstwo ławek, na których można zobaczyć wielu młodych mieszkańców wylegujących się na świeżym powietrzu z książką, a także małe butiki, które sprzedają wyłącznie książki. Każdy z butików ma swój książkowy motyw przewodni.Jeśli ktoś szuka  angielskiej księgarni tutaj, niech sprawdzi księgarnię Little Cats. Jest tam dość szeroki wybór używanych książek, począwszy od sztuki, książek typu coffee table, literatury pięknej i faktu. Obok księgarni Little Cats znajduje się obszar, w którym często można zobaczyć sajgońskich studentów studiujących i przesiadujących na świeżym powietrzu w cieniu.

Jeśli ktoś lubi się szwędać do warto tutaj zawitać i wypić kawkę wśród "kultury"  Biggrin my kawki tam nie wypiliśmy bo "przesiąkneliśmy" rybkami na Chinatown  Biggrin  ale miejsce polecam))

Nietypowe miejsce, ten stoliczek na środku ulicy - bomba. Cala uliczka wyłączona z ruchu? Gdzie znalazłaś informację o książkowej uliczce?

Rejestracja: 25 kwi 2016

Asiu-szczerze powiem ,ze miejsce znalezione przez przypadek więc i informacje o tym miejscu wyszukane w pośpiechu Yes 3 Mało kto z odwiedzających Sajgon wie o tej uliczce a warto tutaj zajrzeć))

Rejestracja: 25 kwi 2016

Nasza podróż dobiega końca Yes 3 kierujemy nasze kroki w kierunku hotelu zerkając na nowoczesne zabudowania Sajgonu)) w dzień wszystko wyglada inaczej Yes 3

Po szybkim prysznicu żegnamy się z hotelem ale jeszcze nie z Sajgonem bo idziemy jeszcze na ostani posiłek przed podróżą do knajpki znajdującej się nieopodal naszego hotelu Yes 3 W sumie to szkoda,że nie byliśmy tutaj wcześniej bo jedzonko mieli bardzo dobre))

Ostatnie pstryki na uliczne klimaty Yes 3 bierzemy taxi i jediemy na lotnisko))

Rejestracja: 25 kwi 2016

Odprawa w Sajgonie sprawna i lot do Doha przebiega spokojnie .W Doha na lotnisku mieliśmy trochę czekania a nawet więcej niż trochę ale pożałowalismy na lotniskowy hotel kasy i przespalismy się na leżankach ,które znajdują się w specjalnych strefach do wypoczynku.Straefy te są podzielone na męskie,żeńskie ale też są takie "koedukacyjne" Biggrin tam udało nam się ulokować.

Musielismy jeszcze odbyc spacer po lotnisku bo w ciągu tych dwóch tygodni od naszego pobytu tam w strone Sajgonu lotnisko zmieniło się diametralnie Yes 3 strefy ,które były w trakcie budowy wyrosły w tropikalne ogrody Biggrin

Rejestracja: 25 kwi 2016

No a o tym juz chyba pisałam,ze na lotnisku nie wiem dlaczego zawsze robię się głodna i zawsze musimy iśc coś zjeść.Oczywiście przed nastepnym lotem tez musieliśmy zawitac do jakiejś knajpki mino tego,ze w samolocie znów serwowali dwa posiłki Yes 3 Jedno co moge powiedzieć o tym jedzonku na lotnisku-w Warszawie zawsze płacimy najwięcej Biggrin

No i ostatnia nasza odprawa i przed nami ostatni lot ....z akcentami Fifa  2022   Yahoo ))

Zapraszam na nową podróż ))) Przed wylotem na Maderę zabiorę Was jeszcze na krótki wypoczynek na Lanzarotte))

Powiem ci ,że jestem w szoku jak wygląda lotnisko .. piękne, super nowoczesne , zielone. Naprawdę " wysoka półka" Bardzo mi przypomina Changi w Singapurze

A po mieście widzę,że jeżdzą londyńskie czerwone piętrusy, to sightseeing busy ?

Rejestracja: 25 kwi 2016

Nel..tak to autobusty wycieczkowe -mozna sobie nimi pozwiedzać Yes 3 Lotnisko w Doha faktycznie teraz zaczyna przypominać to sigapurskie -chociaz to w Singapurze to dla nas chyba najładnejsze

achernar51swiat
Obrazek użytkownika achernar51swiat
Ostatnio: 2 dni 12 godzin temu
Rejestracja: 01 cze 2020

Z przyjemnością zapoznałem się z Twoją relacją ilustrowaną fajnymi zdjęciami. Przed laty miałem okazję podróżować służbowo kilka razy do krajów Azji Południowo-Wschodniej i Wschodniej (Tajlandii, Malezji, Singapuru, Tajwanu, Chin i Japonii), ale nie dane mi było odwiedzić Wietnamu. Szkoda... Pozdrawiam. Biggrin