Alpy Zachodnie - Szwajcaria, Włochy, Francja

Alpy Zachodnie - Szwajcaria, Włochy, Francja

Nie do końca umiem się zdecydować czy byłem we Włoszech czy w Szwajcarii - no byłem w Alpach Zachodnich. Szwajcaria ma mniej relacji, a że góry kojarzą się ze Szwajcarią, to niech będzie. Jest w Bielsku B. takie BP Tęcza, nie, nie Rainbow tylko polska Tęcza, które organizuje wycieczki autokarowe po Europie. Byłem już z nimi w Rumunii, byłem w Bułgarii, a teraz żona zabrała mnie w ”Alpy Zachodnie”. Od paru ładnych lat po górach nie chodzę, ale raz kozie śmierć. Niech będzie w Alpach. W swej ofercie biuro ma i inne górskie wyjazdy, a jako nowość Dolomity. Pierwszy dzień dojazdowy - najpierw z różnych miast biuro dowozi do Bielska i tu start wycieczki. My ruszamy spod Belga w Katowicach o godz 5.15 w stronę Bielska. Dla uatrakcyjnienia ceny wszystkie noclegi po stronie włoskiej chociaż na wycieczki wyjeżdżamy i na stronę szwajcarską i francuską. Z Bielska ruszamy przed godz 7 i zabierając w Cieszynie ostatnich uczestników ruszamy w trasę. Bez przeszkód docieramy po godz. 21 na nocleg. Pierwszy nocleg w Dolomitach, ale bez świadczeń - to było wiadomo, więc każdy coś tam zabrał. Ale pojawia się drobny problem - gniazdka takie, że bez adoptera czajnika elektr. nie włączysz, a w hotelu nie ma baru ni restauracji; no to jestem upupiony - bez mojej osobistej herbaty po prostu nie żyję. Rozbieram obudowę gniazdka - też się nie da ... kombinuję .. i wreszcie odkrycie - jest lodówka podłączona przez adopter. Po co ma pracować po próżnicy, będzie herbata! Po śniadaniu zwiedzanie kurortów - przejeżdżamy przez coś tam, przejeżdżamy przez Trentino bez zatrzymywania; no coś mi zaczyna wyglądać, że to wycieczka nie objazdowa, a przejazdowa. Pod Dolomitami oprócz winnic ciągną się plantacje jabłek. Na szczęście zatrzymujemy się najpierw na parkingu (przełęcz Tonale) przy Sacrario Militare upamiętniającym poległych w I wojnie światowej, a później w mieście Tirano. Oglądamy bogato zdobiony kościół i idziemy na dworzec, skąd pociągiem Kolei Retyckich trasą Bernina Express przejeżdżamy do najstarszego kurortu szwajcarskiego St. Moritz. Z kolejki widoki są. Spacer po St Moritz i wracamy do Włoch na nocleg.

Miałem poważne obawy przed wyjazdem, bo po pierwsze wycieczka z gatunku widokowych więc wiele zależy od pogody - trafisz źle to i deszczowa pięciodnówka w górach bywa. Pogoda jednak była super i zaskakująco dość wysokie temperatury; przygotowałem się na niższe więc podwijałem rękawy koszul, bo oprócz jednej wszystkie z długim rękawem. Biggrin
Następne obawy dotyczyły maseczek - wystarczy, że w autokarze jedna osoba zażąda maseczek i dooopa blada trza co najmniej pozorować. Oczywiście warunkiem uczestnictwa w wycieczce było posiadanie paszportu covidowego. Na szczęście wśród wycieczkowiczów nie znalazł się nikt przewrażliwiony, a na miejscu spoko - zupełnie jak u nas - w sklepie, w przestrzeni zamkniętej muzeum czy hotelu, a i to też niezbyt rygorystycznie, bo w hotelowej jadalni już nie, pomimo własnoręcznego nabierania czy pobierania deserów. Paszport covidowy sprawdzali raz przy okazji wejścia do pałacu Boromeuszy.Odnośnie wygody czy wręcz wygodnictwa; nie przeszkadza mi dzień spędzony w autokarze i wg mnie do Bułgarii czy Rumunii, a nawet w Alpy lepiej autokar niż samolot, ale ... gdyby zamiast nocnego powrotu był na trasie nocleg, byłoby super!! Myślę, że każdy z chęcią by te parę groszy dopłacił. Jednak zupełnie inaczej podróżuje się w ciągu dnia niż nocą. Noc jest od odpoczynku i wygody. W wycieczce oprócz osób 70+ uczestniczył senior bagatelka 85 lat. Pozazdrościć genów, zdrowia i kondycji.

Wyjeżdżam wyłącznie na wycieczki objazdowe - od lat to najlepszy, dla mnie, sposób wypoczynku  Biggrin  I robię mnóstwo foto przez szybę autokaru (czasem z odbiciami), bo cóż potem zamieszczałbym w relacji??  Biggrin  Tutaj też zacznie się zdjęciami z drogi - jakieś wioseczki, jezioro Chiemsee, jakieś górki (no geograficznie Alpy Zach. zaczynają się za Wiedniem) i docieramy na nocleg we włoskich Dolomitach.

Rejestracja: 22 maj 2021

Rankiem następnego dnia z hotelowego okna widoki, sprzed hotelu widoki - jest dobrze. Podczas jazdy trochę zazdrościłem siedzącym po lewej stronie autokaru widoków, ale z mojej strony cykałem, aż do postoju na przełęczy Tonale.

mabro
Obrazek użytkownika mabro

Wow! Ale piękne widoki! Chętnie poczytam i pooglądam Biggrin

achernar51swiat
Obrazek użytkownika achernar51swiat
Ostatnio: 2 dni 9 godzin temu
Rejestracja: 01 cze 2020

Też czekam na ciąg dalszy, bo zapowiada się ciekawie... Pozdrawiam. Biggrin

Dana_N
Obrazek użytkownika Dana_N
Ostatnio: 1 miesiąc 1 dzień temu
Rejestracja: 07 paź 2013

Papuas, wiadomo, że widoki podczas postoju sa lepsze, ale pokaż nam jakie masz. Ważne, że się dzielisz wspomnieniami. Ja chętnie poczytam Smile

Ostatnio: 16 godzin 26 sekund temu

Jestem i ja, nie byłam więc chętnie pooglądam.

Ostatnio: 1 min 14 sekund temu

Piękne, górskie krajobrazy 7071

Rejestracja: 22 maj 2021

Relacje piszę głównie dla swej pamięci, która coraz słabsza, więc wszystko w niej jest ułożone chronologicznie, jednak przez szacunek dla oglądających staram się zamieszczać jak najmniej foto z odbiciami; czasem coś z oryginału wytnę lub obetnę, by odbić nie było. Jak już pisałem, w moim odczuciu, siedzący po lewej stronie autokaru mieli ciekawsze widoki, przynajmniej przejeżdżając przez Dolomity. I tak - z mojej strony brak foto, a z lewej, och!! i ach!!; jedną zrobiłem. Przełęcz Tonale, a potem jazda do Tirano i co jakiś czas ukwiecone mostki.

...czytam i oglądam : )

choć nie jestem "górski" to Alpy zawsze mnie kusiły ; ))

Rejestracja: 22 maj 2021

Witam wszystkich kibicujących i zapewniam będzie wiele pięknych foto i będzie się dłużyło.  Biggrin  W Tirano autokar wysadza nas przed XVIw bazyliką i odjeżdża do Szwajcarii. Renesansowa Bazylika Madonna di Tirano z jakąś lokalną świętą figurą jest wewnątrz bogato zdobiona, a uwagę przyciągają organy w potężnej rzeźbionej obudowie. Najpierw zdjęcia sprzed bazyliki, także na znajdujący się wyżej kościółek i wchodzimy do wnętrza. Figura Madonny znajduje się w bocznej kaplicy.

Piea
Obrazek użytkownika Piea
Ostatnio: 1 dzień 9 godzin temu
Rejestracja: 19 wrz 2017

Witam,

i ja zasiadam, czytam i oglądam! Preved ,; no w takim rozmiarze zdjęć, to przynajmniej widać, gdzie byłeś i jakie cuda tam zwiedzałeś!!!  Good