Wczasy w Turcji podczas Covid-19

Wczasy w Turcji podczas Covid-19

Turcja położona jest w większości na kontynencie azjatyckim, jej europejska część to Tracja, zwana również Rumelią.

Oprócz pięknego wybrzeża kraj jest niezwykle górzysty. Na wybrzeżu Morza Śródziemnego i Egejskiego, panuje klimat śródziemnomorski.

Nieustannie piękna słoneczna pogoda, przyciąga rzesze turystów. Najlepszą porą na spędzenie przyjemnych chwil w Turcji jest wiosna lub jesień.

Wypad do Turcji nie był planowany, ale przez Covid-19 musieliśmy zrezygnować z wcześniejszych rezerwacji. Turcja jako jeden z nielicznych krajów był ciągle otwarty dla Polaków. Wykorzystaliśmy okazję last minute i bukując bilety w czwartek w sobotę byliśmy już w Turcji. Nie uwierzycie tydzień all inclusive 1200-1300 zł od osoby.

Lecimy do Antalya

Z Katowic samolotem linii Enter lecimy do Antalya. Na miejscu jesteśmy po godzinie 20:00 czasu lokalnego.

Z racji tego, że nasz pobyt realizowany jest z biura Itaka, gości hotelowych z lotniska zawozi podstawiony pod lotnisko autokar.

Pandemia hmmm, mnóstwo zakazów, nakazów, a tu samolot pełny turystów, zero odstępów, jedynie zablokowane co drugie miejsce do siedzenia na lotnisku i jak wszędzie nakaz noszenia maseczek. W hotelu dezynfekcja bagażu, pomiar temperatury i tyle widzieliśmy Covida.

Hotel Serra Garden

Nasz hotel Serra Garden znajduje się w Manavgat w mieście znanym z malowniczych wodospadów, których tym razem nie udało się nam zobaczyć.

To czterogwiazdkowy hotel, składający się z rozległego kompleksu z apartamentami o niskiej zabudowie otoczonej zielonym ogrodem.

Znajdują się tutaj trzy odkryte baseny, w tym jeden ze zjeżdżalnią, oraz tarasy do opalania. Apartamenty bardzo, fajne, każdy z balkonem.

Pierwsze plażowanie

Kolejnego dnia po śniadaniu idziemy rozeznać się co gdzie jest. Kompleks hotelowy położony jest blisko ładnej i piaszczystej plaży.

Plaża jest tutaj szeroka i piaszczysta z zadaszeniami osłaniającymi od słońca, oraz leżakami. Woda miodzio, tego na brakowało, bo w Polsce temperatura spadła do 6 stopni. Jest przyjemnie, temperatura sięga około 30 stopni, na szczęście upały nam nie grożą, w końcu to końcówka października.

alamed
Obrazek użytkownika alamed
Ostatnio: 3 tygodnie 1 dzień temu
Rejestracja: 11 kwi 2017

Megi zasiadam do czytania i oglądania Preved

Zapowiada się wakacyjnie Smile

Przyszłość to marzenia, przeszłośc to wspomnienia

Ja też jestem.

Ostatnio: 12 godzin 1 min temu

Megi, jak mi skasowali pażdziernikowy wyjazd na Kos to alternatywą  była własnie Turcja. Ja byłam chętna,ale koleżanka była tak rozgoryczona sytuacją,że nie chciała . Szkoda..

Jade więc z tobą choćby wirtualnie Yahoo

Nel :

Jade więc z tobą choćby wirtualnie Yahoo

Oj szkoda, bo mogłyście mieć tak jak my, czyli zaje..... Biggrin

Rejestracja: 28 paź 2013
Side z antycznymi ruinami.

Side to pozornie niewielkie miasteczko oddalone od Manavgat o 7 km drogi plażą. Można do niego dojść plażą, albo pięknym deptakiem.

W sezonie miasteczko zamienia się w istne centrum turystyczne. Tu przeszłość spotyka się z teraźniejszością zdominowaną przez restauracje czy sklepiki z pamiątkami.

Stare miasto, położone jest na niewielkim cyplu i sięga swą przeszłością, aż do VII w. p.n.e. Przez długi czas zamieszkiwali je piraci, później funkcjonowało jako rybacka osada.

Muzeum Side i antyczny teatr.

Odkrywanie miasta rozpoczynamy od przekroczenia monumentalnej bramy, która w czasach rzymskich prowadziła do centrum miasta.

Po przekroczeniu bramy po prawej stronie rozciągają się ruiny antycznego teatru. Znajdowała się tutaj ulica kolumnowa, oraz agora handlowa w której mieściły się sklepy.

Teatr antyczny to najwspanialsza z zachowanych budowli tego starożytnego miasta. Na widowni teatru mogło zasiadać do 15 tysięcy osób.

My tymczasem podążamy do Muzeum Side, które powstało w dawnych łaźniach rzymskich.

Wszystkie znajdujące się tutaj zbiory obejmują przede wszystkim eksponaty znalezione w Side w tym kilka posągów i wiele architektonicznych części antycznych

budowli oraz sarkofagi.

W Side znajduje się zaledwie kilka uliczek, przy których można kupić mnóstwo pamiątek, począwszy od dywanów i kilimów.

Polecamy zaglądnąć do sklepu, które oferują tureckie herbaty w proszku. Osoby, które były w Turcji doskonale znają je z tureckich bazarów.

Kolorowe o aromatycznym smaku i zapachu, najlepsza na przeziębienie to oczywiście herbata sułtańska, jest fantastyczna.

Zagłębiamy się na koniec przylądka gdzie znajdują się ruiny Świątyni Apollina. To jedna z głównych atrakcji i najbardziej rozpoznawalne miejsce w Side.

Chętnie odwiedzane jest przez turystów, ale i przez fotografujących się na tle ruin młodych par. Wyjątkowo pięknie wygląda o zachodzie słońca.

Dochodzimy do głównej ulicy Liman Cadddesi gdzie znajduje się ciąg sklepów z pamiątkami, ubraniami i biżuterią. Uliczka robi wrażenie, to takie nasze Krupówki.

Z lekka poczułam się jak w Marakeszu, gdzie sprzedawcy próbowali zaczepić Cię z każdej strony, abyś tylko coś u nich kupiła.

Wieczorową porą, ruiny starego miasteczka z czasów hellenistycznych są pięknie podświetlone. Mijamy Wielkie Łaźnie z czasów rzymskich.

Po zwiedzeniu Side wracamy busem do hotelu. Wystarczy stanąć na ulicy, a kierowca zatrzyma się i podwiezie praktycznie w okolice hotelu.

Bilet kosztuje dolara, bądź 1 EUR.

Fajne ruinki a zachód w ruinkach miodzio Preved

Tak Megi ja tez żałowałam bardzo, bo w rezultacie nie pojechałam nigdzie .....

Nel :

Fajne ruinki a zachód w ruinkach miodzio Preved

Tak Megi ja tez żałowałam bardzo, bo w rezultacie nie pojechałam nigdzie .....

Nelciu jeszcze w między czasie jak napisałas komentarz dorzuciłam kilka zdjęć.

Ostatnio: 12 godzin 1 min temu

ha ha , no właśnie widzę...

W wersji wieczornej ruinki pieknie wyglądają. Jaki to ciekawe miejsce.. można poszaleć z wyobrażnią Wacko

i jaki teatr duży widzę..

Ale ludzi troche w miasteczku widać, nie ma pustek

Megi, Turcja , szczególnie w obecnym czasie to całkiem ciekawy kierunek na wypoczynek.

Bajka831
Obrazek użytkownika Bajka831
Rejestracja: 26 lis 2014

Powiem ze jak na razie to pozytywnie ten rejon Turcji, ma trochę autentynosci, a nie tylko migające neony i dyskoteka na dyskotece. Fajne zdjęcia zachód słońca i kolumny oraz ta uliczka z drewnianymi zabudowaniami.

A jak mentalność Turków w porównaniu z Egiptem.... Mniej natarczywi czy nie ma różnicy.... W Turcji nigdy nie byłam, ale w Egipcie tak i to na podróż poślubna, to był kompletnie nie trafiony wyjazd, teraz tylko się śmiejemy do wspomnień z okropnego hotelu i ciągłego zaczepialstwa, może teraz jest inaczej, to był lipiec 2008