Belle France (1) - Region Centralny, Normandia i Bretania

fragola
Obrazek użytkownika fragola
Rejestracja: 02 mar 2014

Piea jest właśnie tak jak piszesz. Dobrze, że z Polski mamy blisko. Od 10 lat podróżuję bardzo daleko, ale każdego roku staram się odwiedzic jakiś region Europy i często bywa tak, że wrażenia z tego regionu są lepsze niż z egzotyki. Francja i Włochy zachowały tożsamość regionalną i jest to mocno widoczne. Np. w ubiegłym roku byłam w Argentynie, Brazylii, na Korsyce, w Rumunii, Bułgarii. Na poczatku tego roku w Kostaryce i Panamie. I zdecydowanie ta francuska Korsyka jest w czołówce. Uwielbiam krainę zamków katarskich na południu Francji. Uwielbiam ten brak przymilania się do turystów. I tysiace innych rzeczy na francuskiej ( i włoskiej) prowincji. Za to też m.in. podoba mi sie pólnocna Hiszpania(Asturia, Kraj Basków).

Rejestracja: 01 cze 2020

Fragola, Portugalia jest oczywiście mniejsza, ale różnice regionalne są np. między Minho lub Tras os Montes i Algarve, albo między Azorami i kontynentem. Może nie tak duże jak we Włoszech, czy Hiszpanii, ale zawsze. Przyznam się, że choć lubię i Hiszpanię i Portugalię, to w Portugalii czułem się zawsze lepiej. Może po zakończeniu relacji z Francji wezmę się za Portugalię, którą mieliśmy okazję przejechać wzdłuż i wszerz w ciągu wakacji w 2015 i 2016 roku. Odwiedziliśmy wówczas wszystkie regiony kontynentalnej Portugalii, a także Maderę i największą wyspę Azorów Sao Miguel. Jeśli chodzi o podróż francuską, to Owernii za dużo nie pokażę, gdyż z racji tego, że jechaliśmy już z powrotem na północ nie zwiedzaliśmy tego regionu. Zatrzymaliśmy się jedynie w Le Puy en Velay, które, oczywiście pokażę, ale Owernia jako region zasługuje na poświęcenie jej więcej czasu. Tej Brazylii i Argentyny szczerze Ci zazdroszczę. Ja do Ameryki Południowej wyjątkowo nie mam szczęścia. W zeszłym roku mieliśmy jechać do Ekwadoru i na Galapagos, ale wyjazd nie doszedł do skutku. Na wrzesień tego roku zapisaliśmy się na wycieczkę do Chile, Boliwii i Peru, ale wszystko wskazuje na to, że z racji pandemii też będą z tego nici, Cóż... do trzech razy sztuka, Może uda się w przyszłym roku. Pozdrawiam i zapraszam na dalsze odsłony Francji. Biggrin

Rejestracja: 01 cze 2020

Nel, jak pewnie zorientowałaś się z mojego postu do Piei, tę Owernię tylko "liznęliśmy", więć pokażę jedynie jedno, acz niewątpliwie ciekawe miejsce - Le Puy en Velay, słynące z sanktuarium Czarnej Madonny leżącego na szlaku św. jakuba do Santiago de Compostela. Pozdrawiam. Biggrin

Rejestracja: 01 cze 2020

Piea,z Owernii pokażę, niestety tylko jedno miejsce - miasto Le Puy en Velay. Na zwiedzanie regionu zabrakło już, niestety, czasu. Cóż, urlop nie jest z gumy. Na pewno Owernia warta jest odrębnej podróży. Dla mnie też wiele regionów Francji to wciąż "tabula rasa" - Bretania, Gaskonia, Pireneje, Sabaudia, czy Lotaryngia... Pozdrawiam. Biggrin

fragola
Obrazek użytkownika fragola
Rejestracja: 02 mar 2014

Portugalię zjechałam całą dwukrotnie, ale rzeczywiscie nie byłam na Azorach i Maderze. Po prostu we Francji czy Włoszech te różnice regionalne są wręcz uderzające jak dla mnie. Co do planów to ja w lipcu plaonwałam Koreę, a we wrześniu Uzbekistan. W Peru byłam, w Boliwii krótko i się nie liczy i chciałabym pojechać do Chile i Boliwii.