Korfu - zielona kwitnąca wyspa

Rzeczywiście magiczne miasto w wersji wieczornej  Good

W pałacu byłam i też bardzo mi sie podobał wraz ogrodami i widokami na morze . Poza tym ciekawa historia ..

Przedostatni dzień pobytu na Korfu

Donkey Rescue Center - schronisko dla osiołków

Około 6 km od miejscowości Paleokastritsa, znajduje się schronisko dla osiołków. Historia jego powstania, wiąże się z pewną brytyjką, k

tóra przeprowadzając się na Korfu, w 2004 roku adoptowała pierwszego osła. To Judy Quinn wzięła sprawę w swoje ręce.

Oczywiście schronisko nie przypomina takiego z prawdziwego zdarzenia, ale wkład i serce jakie zostało tutaj włożone, wraz z innymi wolontariuszami jest ogromne.

Znajduje się tutaj około 40 osiołków, kilka psów i koty. Większość z nich wymaga ciągłego leczenia. Wolontariusze dbają o zwierzęta jak tylko mogą.

Odwiedzając schronisko sami możemy okazać pomoc, a tutaj każda jest na wagę złota. Można pójść z osłem na spacer, można go wyszczotkować i oczywiście

zasilić schronisko, wrzucając do skrzynki pieniądze.

Jeśli kiedykolwiek będziecie na Korfu, to wpisując w google maps, Donkey Rescue Center wyświetli się Wam punkt na mapie, który koniecznie musicie odwiedzić.

Poznacie wspaniałych ludzi, którzy swój wolny czas poświęcają tym porzuconym, schorowanym zwierzętom.

Kassiopi i Taverna Acharavi na biss

Po wizycie w schronisku, udajemy się raz jeszcze na wybrzeże do Kassiopi, aby trochę poplażować. To ostatnie słoneczne godziny, bo z zachodu pomalutku nadciągały

ciemne chmury. Najpierw pojawiło się duże halo co już zwiastowało zmianę pogody.

Popołudnie spędziliśmy w tawernie White Beach Bar Acharavi Corfu na pysznej obiadokolacji.

Tym razem przemiły pan z obsługi, na dzień dobry przywitał nas specyfikiem greckim ouzo i dokładnie tak samo nas pożegnał dodając jeszcze po gałce lodów.

Także jakby co polecam to miejsce, obsługa i jedzenie mega. Wink

Pod wieczór przyjeżdżamy do Paleokastritsa, przebieramy się w cieplejsze ubrania i idziemy na wieczorny spacer do zatoki Ampelaki beach i Paleokastritsa Harbour.

Ampelaki beach to mała żwirowa plaża, otoczona skałami. Tuż przy plaży znajduje się kawiarnia.

W Paleokastritsa znajduje się mały uroczy port. Cumują tutaj kutry, łódki którymi można opłynąć okoliczne groty.

Na koniec dnia zasiedliśmy przy lampce wina na naszym balkonie z widokiem na zatokę.

wiktor
Obrazek użytkownika wiktor
Rejestracja: 03 mar 2016

Super że zajrzeliście do schroniska, macie serducha Heart Pewnie niewielu turystów tam zagląda

Jedzenie wyborne, co talerz to się robię głodny

Rejestracja: 28 paź 2013
Ostatni dzień pobytu na zielonej wyspie

Z samego rana zaraz po śniadaniu, jedziemy zwrócić samochód. Pogoda nieciekawa, ale póki co nie pada.

Idziemy nad zatokę nad którą wznosi się klasztor Panagia Theotoku. Tak naprawdę w miejscowości Paleokastritsa, kiedy pogoda nie dopisuje nie ma za bardzo co robić.

Dlatego raz jeszcze wspinamy się na wzgórze.

Tak wygląda ścięta palma i tak wygląda w środku.

Błękitne groty

Po zejściu ze wzgórza decydujemy się na rejs łódką po błękitnych grotach. W skalistym wybrzeżu Paleokastritsy znajduje się wiele grot, trzy z nich to najsłynniejsze

groty Nausika Cave, Agios Nikolaos Cave i Blue Eye Cave. Otoczenie skał i bujnej roślinności tworzą niesamowity widok.

Morski brzeg jest tutaj bardzo zróżnicowany od stromych klifów po łagodne, płaskie plaże.

Wpływając łódką do pierwszej groty o nazwie Nausika Cave, można było zobaczyć zjawiskowo różowe solno-koralowe zabarwienie skalnych grot.

Płynąc do kolejnej groty mogliśmy podziwiać niesamowite formacje skalne wystające z morza, w tym szczyt góry, który swoim kształtem przypomina głowę małpy.

Zatoka La Grotta z turkusową wodą, którą zwiedziliśmy od strony brzegu.

Wpływając do groty Blue Eye Cave mogliśmy zobaczyć niesamowitą grę świateł w morskich zakamarkach. Nasz sternik na centymetry manewrował w grocie, aby nie

uderzyć o skały. Widać, że ma to bardzo dobrze opanowane. Dodatkowo przynosił nam kolejnych emocji, bujając łódką na otwartym morzu.

W kolejnej grocie oglądaliśmy ogromne ławice ryb, kto chce może zabrać z sobą chleb lub bułki do karmienia rybek, choć ja nie jestem zwolenniczką takiego

dokarmiania.

Wracając do brzegu dołapuje nas deszcz. Mieliśmy wielkiego fuksa, bo to był ostatni kurs w tym dniu. Po rejsie idziemy na obiad, a następnie do apartamentu

spakować się, bo kolejnego dnia o 6 rano mamy samolot do Wiednia.

I tak już na koniec, nasz wylot z Korfu opóźniony był prawie o 6 godz. Winą była mgła która zawisła nad miastem, i samolot lecący z Wiednia na Korfu nie mógł wylądować.

W końcu poleciał do Włoch i tam czekał na poprawę pogody.

Kiedy mgła się podniosła przyleciał na Korfu, a my mogliśmy wylecieć po męczącym oczekiwaniu na lotnisku. We Wiedniu przywitał nas deszcz i zimno.

Całą drogę padało, a dojeżdżając do Zakopanego sypał śnieg. Także było wesoło, w domu w Zakopanem byliśmy o godz. 23

Dziękuję bardzo za uwagę.

Piea
Obrazek użytkownika Piea
Ostatnio: 1 dzień 17 godzin temu
Rejestracja: 19 wrz 2017

Dziękuję bardzo za pieknie pokazane urocze Korfu; byłam jakies 3 lata temu i Twoja Relacja pozwoliła troszkę powspominać znajome kąty, a i sporo tych nieznajomych kątów pokazały mi Twoje foty; Dla mnie Korfu jest absolutnie do powtórzenia... na krótki tygodniowy wypadzik.

Raz jeszcze dzięki  Give rose

Piea

Megi pokazałaś super miejsce. Na pewno podobało by mi się, choć wołałabym być w cieplejszej porze.

Rejestracja: 28 paź 2013

Mnie również brakowało wyższej temperatury i oczywiście cieplejszego morza. Ale to był prezent na moje urodziny, które mam w Maju. Wink

megi zakopane

Megi, prezent super, nie wnosilabym reklamacji (  Biggrin  )

Megi piękny prezent od Marka !!! Romantyczny ten twój man Good

A my w ten sposób  mamy prezent od ciebie na tripku , tym razem więc podziękowania dla was obojga  Yahoo

Rejestracja: 28 paź 2013

Wiesz Nelciu jak to jest, jak się ma już bliżej niż dalej. Oczywiście mój wkład też był Wink

Romantyczny hehehe, żeby on to słyszał, o matko...... Wink