Skiathos i Skopelos - dlaczego warto tam jechać?

Rejestracja: 08 wrz 2013
Skiathos i Skopelos - dlaczego warto tam jechać?

Wszędzie dobrze, ale na wyspach greckich najlepiej!!!!

Sorki za takie mocno subiektywne stwierdzenie, ale tak już mam – jestem zakochana w tych wyspach...

Szczególnie lubimy Wyspy Jońskie, a to dlatego, że nawet w środku lata są zielone. Przed nimi widzieliśmy kilka innych i nierzadko z tą zielenią bywało kiepskawo.

No to jak czepiliśmy się tych Jońskich, to w kolejnych latach odwiedziliśmy Korfu, Zakynthos. Kefalonię, Itakę, Lefkadę i parę mniejszych w czasie jednodniowych wycieczek morskich.

I każda z nich budziła mój zachwyt, z tym że zdecydowaną faworytką jest Kefalonia.

W tym roku jednak postanowiliśmy poznać wyspy z innego rejonu. Wybraliśmy Sporady Północne, a konkretnie dwie wysepki Skiathos i Skopelos.

Przyznam się po cichutku, że dodatkowym bodźcem do wybrania tych właśnie wysepek był film „Mamma Mia”, którego akcja odbywa się głównie na nich.

Bardzo lubię Meryl Streep, która świetnie radzi sobie z bardzo różnorodnymi rolami, muzyka ABBY to lata mojej młodości, a co za tym idzie z melodiami tego zespołu wiąże się wiele miłych wspomnień...

No i jeszcze te greckie widoczki na dokładkę...

Trochę się obawiałam, jak w porównaniu z Wyspami Jońskimi, wypadną Sporady, ale szybko się okazało, że są równie malownicze.

I naprawdę trudno mi powiedzieć, która z tych dwóch wysp Skiathos czy Skopelos – bardziej mnie zauroczyła...

Mariola

Apisku, ja też bardzo lubie greckie wysepki !! mają niepowtarzalny urok.. Preved

Obydwie które opisujesz sa mi zupełnie nieznane, więc tym bardziej jestem ich ciekawa ..

Koniczyna
Obrazek użytkownika Koniczyna
Ostatnio: 6 lat 1 miesiąc temu
Rejestracja: 28 wrz 2013

Apisku- ale miło, ze piszesz relacje. Z tego co pamietam byłyśmy na Skopelos w podobnym czasie. Ja tez powoli przymierzałam się do napisania paru slow, ale odczekam  trochę aż skończysz swoją relacje i oczywiście będę tu zaglądać. Bardzo długo nie ciągnęło mnie do Grecji, ale po Skopelos stwierdzam, że się zakochałam w greckich wyspach. Mnie urzekła totalnie, ciekawa jestem Twoich wrażeń, tym bardziej, ze tak jak i ja wypoczywałas w  Panormos Biggrin

Rejestracja: 08 wrz 2013

Nelcia, fakt greckie wyspy mają w sobie to "cośśśś".

Ja się tam fantastycznie czuję!!! Ludzie sympatyczni, dobre jedzonko, piękne widoczki morsko-górskie, w miarę ciepłe morze.

Koniczyna, pamiętam jak korespondowałyśmy przed wyjazdem. Tylko, że byłyśmy w tym samym czasie na Skiathos, a nie na Skopelos.

Moje wrażenia też są super z obu wysepek, z przewagą na spokojniejszą - Skopelos.

Dziel się swoimi spostrzeżeniami bądź uzupełniej moją  relację, bo każdy widzi niby to samo, a jednak trochę inaczej...

LORD
Obrazek użytkownika LORD
Rejestracja: 11 maj 2015

ta Mamma Mia, miała być takim tegorocznym oderwaniem się od rzeczywistości... nie wyszło, więc tym chętniej zasiadam i czytam co straciłem, a i co jeszcze przede mną Biggrin

www.foto-tarkowski.com

a robota to prymitywny sposób spędzania wolnego czasu...

Rejestracja: 08 wrz 2013

W zasadzie obie wyspy – Skiathos i Skopelos - są podobne.

Obie są górzyste i mają bardzo rozbudowaną linię brzegową z mnóstwem zatoczek, półwyspów i przybrzeżnych skałek, które oderwały się od wysokich klifów.

Jedna i druga porośnięte są gęstym gajem piniowym, dzięki czemu są bardzo zielone.

Obie wysepki mają pięknie położone stolice – o tych samych nazwach co wyspy – na zboczach wzgórz opadających do morza.

Na wyspach jest niewiele zabytków, jedynie miłośnicy starych cerkwi oraz ruin średniowiecznych fortec obronnych ( również z armatami – coś dla Kieni) będą usatysfakcjonowani.

Ten niedostatek zabytków w pełni rekompensuje bogata przyroda oraz piękne widoki z przewagą błękitu i zieleni...

Są też malutkie rybackie wioski, w których życie płynie wolniej...

Ale są też między wyspami pewne różnice.

Od razu po przybyciu rzuca się w oczy, że Skiathos jest o wiele bardziej „ uturystyczniona” - jest tu wiele hoteli, pensjonatów, willi do wynajęcia, czy wiejskich domów z kwaterami prywatnymi.

A to wszystko dlatego, że na wyspie jest lotnisko, więc łatwiej tu dotrzeć.

Bogatsza baza noclegowa plus lepsze połączenie z krajami europejskimi, powodują duży napływ turystów w sezonie wakacyjnym.

Tym bardziej, że jest tu ponad 60 plaż, w tym wiele piaszczystych, co się rzadko zdarza na greckich wyspach.

Z kolei Skopelos, choć dwa razy większa, jest o wiele spokojniejsza. Turystyka tu dopiero raczkuje. Nie każdemu chce się dodatkowo pokonywać jeszcze jeden etap podróży promem. Również baza noclegowa oraz komunikacja publiczna są tu bardzo ograniczone.

Poza tym mało tu piaszczystych plaż, przeważają żwirkowo -kamieniste, niezbyt często znajdziemy tu łóżka do opalania i parasole czy tawerny na zapleczu - bardziej tu dziko i naturalnie...

I to wszystko powoduje, że ruch turystyczny jest tu o wiele mniejszy, choć wyspa jest równie piękna!!!!!

Antenka
Obrazek użytkownika Antenka
Ostatnio: 5 lat 1 tydzień temu
Rejestracja: 23 paź 2013

Apisku- się melduję Wink

Widoczki miodzio- same widokóweczki Good Smile Ale będzie malowniczo Smile

Rejestracja: 08 wrz 2013

Lordziu, u nas też to miał być totalny relaks przed intensywną Alaską.

A wyszło, jak wyszło - czyli w ruchu. Ale my tak lubimy...

Antenka, w rzeczywistości jest o wiele bardziej malowniczo. Weź poprawkę na moje foty.

Ale chyba jest fajniej być zaskoczonym na PLUS!!!

Skint
Obrazek użytkownika Skint
Rejestracja: 09 sie 2015

Apisek

Piekna te "twoje" greckie wysepki

A te uliczki mnie urzekly

Skint
Obrazek użytkownika Skint
Rejestracja: 09 sie 2015

I to zdjecie BARDZO mi sie podoba

Katarina
Obrazek użytkownika Katarina
Rejestracja: 17 gru 2013

Na Skiatos byłam naście lat temu, na jednodniowej wycieczce i bardzo mi sie tam podobało, sliczna zabudowa miasta Skiatos i piaszczysta plaza z pachnącymi piniami, ciepłe i przezroczyste morze. Chetnie wiec zobaczę jak wyglada cała wyspa.